Obchvat Trstenej na rýchlostnej ceste R3 i úsek Oravský Podzámok – Horná Lehota boli spojazdenené v čase vlády strany SMER-SD (od roku 2006). Začiatok výstavby na úseku Tvrdošín – Nižná je plánovaný na leto 2018. Časť R3 medzi Oravským Podzámkom a Hornou Lehotou bol však plánovaný ešte pred prvou vládou Smeru-SD. Jeho výstavba začala v novembri 2004, teda v čase, kedy bola Smer-SD opozičnou stranou. Výrok Juraja Blanára preto hodnotíme ako zavádzajúci.
Podľa informácii z webovej stránky Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) z júla 2017 je vyhlásená verejná súťaž na zhotoviteľa úseku rýchlostnej cesty R3 Tvrdošín – Nižná. "Ukončenie súťaže sa predpokladá v prvej polovici roka 2018 a začiatok výstavby v lete budúceho roka. Predpokladaná hodnota zákazky je stanovená na necelých 75 miliónov eur bez DPH." Úsek sa napája na obchvat v Trstenej.
Ako informuje denník SME, obchvat Trstenej (4,7 kilometra) na rýchlostnej ceste R3 bol spojazdnený v októbri 2010 ako tretí úsek rýchlostnej cesty cez Oravu. V novembri 2009 bol otvorený dvojkilometrový úsek obchvatu. Zmluva bola podpísaná v marci 2008, teda počas prvej vlády Smer-SD.
V roku 2007 bol dokončený obchvat Oravský Podzámok-Horná Lehota. Cieľom tejto rýchlostnej cesty je odkloniť časť dopravy a nákladnú dopravu z centier oravských miest, cesta pokračuje až do Poľska, kde sa napája na rýchlostnú cestu DK7. Hoci bol úsek R3 Oravský Podzámok – Horná Lehota otvorený v roku 2007, teda počas vlády Smeru-SD, jeho výstavba začala už v roku 2004, teda v čase, kedy bola strana Smer-SD v opozícii. V prípade výstavby tohto obchvatu ju vláda Smer-SD dokončila.