SNS
Takisto treba zvážiť či sa máme jednostranne orientovať len na EÚ. Bohužiaľ, je paradoxné, že vždy keď je vo vláde KDH, ktoré má svojho otca, predsedu rusko-slovenskej spoločnosti, rusofila pána Čarnogurského, tak vždy uniká od Ruska. Je tu otázka napr. riešenia širokorozchodnej, ktorú neviem či táto vláda pokračuje. 3,32 mld. na jej dobudovanie a ten úžasný ekonomický profit 6 mld. ton prepravovať, pričom pri 40 mil. už by sme boli ziskoví.
Podľa agentúry SITA (16 augusta 2011) by predĺženie širokorozchodnej trate z východu Slovenska do Viedne o 450 kilometrov stálo približne 6,3 mld. euro, ďalších 240 mil. eur by bolo potrebných na výstavbu terminálov. Podľa analýzy Ministerstva dopravy z roku 2008 by celkové náklady boli na úrovni približne 4,06 mld. euro.
Železniční úsek |
smer východ - západ (mld. ton ročne) |
smer západ východ (mld. ton ročne) |
||||
2015 |
2020 |
2025 |
2015 |
2020 |
2025 |
|
Košice - Bratislava |
13 |
15,1 |
17,5 |
3,5 |
4,7 |
5,5 |
Bratislava - Viedeň |
11,4 |
13 |
15 |
3,3 |
4,4 |
5,3 |